.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولان پاسخگو باشند ؛
مراجعات روزافزون جوانان جویای کار یا آمارهای رنگارنگ !
مراجعه روزافزون بیکاران و فارغ التحصیلان جویای کار و تقاضاهای مکرر والدین این دسته از جوانان ،سیر صعودی داشته و نسبت به سال قبل روزافزون بوده است و این مراجعات بیش از همه موجب شرمنده گی ...
مراجعات روزافزون جوانان جویای کار یا آمارهای رنگارنگ !

بسیاری از كارشناسان مسائل اجتماعی ، مقطعی بودن سیاست های اشتغالزایی، مقابله با كاهش نرخ بیكاری فقط با تزریق نقدینگی، عدم توجه کافی به آموزش و زیر ساختار موضوعات اجتماعی ، واردات بی رویه و تدبیر نشده کالا ، عدم کارآیی بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مطابق نبودن آموزشهای دانشگاهی با نیازهای بازار كار و غیرقابل استناد بودن آمارهای موجود را از دلایل مهم افت و خیز در نرخ بیكاری کشور می دانند. همچنین گفته می شود توجه صرف به تزریق پول و نقدینگی در بازار كار و اشتغال ، مانند طرحهای خوداشتغالی و زودبازده بیشتر از اینكه منجر به تولید فرصتهای جدید شغلی شود به ایجاد "بیكاران بدهكار" دامن زده است.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول - در غیاب آمارهای نهادهای آماری ...!!!! نرخ رشد اقتصادی ایران در حدود 3 درصد تخمین زده شده است که این مساله با اشتغالزایی بالای 1 میلیون و 600 هزار نفر همخوانی ندارد !!! موضوعی که باعث تردید بسیاری از کارشناسان مطلع و زیر سئوال بردن آمار ارائه شده گردیده و موجب شده است تا به این آمار و ارقام ، لقب " خوش بینانه و دور از ذهن" و حتی " یک معجزه" داده شود . و در طی سالهای گذشته اکثر مقامات مسئول ، هیچ گاه در هنگام اعلام آمار ایجاد شغل ، به چگونگی ایجاد شغل، نوع شغل اعم از اینکه واقعی یا کاذب است، پایدار یا موقت است و آیا می تواند حداقل درآمد برای یک خانواده را تامین کند یا خیر و همچنین میزان سرمایه گذاری صورت گرفته و تاثیر آن در اقتصاد کشور اشاره ای نمی کند.

با کمال تاسف در حال حاضر شرایط جوانان جویای کار در گرگان نگران کننده تر از سایر مراکز استانهای کشور است . هم اكنون با وجود جمعیت بالای جوان و تحصیل كرده دانشگاهی در گرگان و بحرانی بودن وضعیت اشتغال جوانان شرایط روشنی مشاهده نمی شود ، بهمین خاطر شاید مهمترین موضوع قبل ایجاد فرصتهای جدید کار ، تلاش همه جانبه در جهت ثابت نگاه داشتن شرایط موجود باشد . چرا كه با توجه به رکود بخش صنعت و بی برنامه گی های موجود ،یقینا ثابت نگه داشتن نرخ بیكاری نیز در شرایط فعلی در این شهر تاریخی خود یک موفقیت است ....!؟

در طی هفته های اخیر با وجوداعلام رسمی مقامات ارشد ، مبنی بر ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در شش ماهه اول سال جاری ، مراجعه روزافزون بیکاران و فارغ التحصیلان جویای کار و تقاضاهای مکرر والدین این دسته از جوانان به شورای شهر و نگارنده مطلب سیر صعودی داشته و نسبت به سال قبل روزافزون بوده است و این مراجعات بیش از همه موجب شرمنده گی و سرافکندگی اینجانب در مقابل شهروندان عزیز گرگانی گردیده است .

براستی کدامیک را باورکنیم ؟

مراجعه روزافزون جوانان جوایای کار را.... ؟ یا آمارهای رنگارنگ مسئولان.... ؟

عبدالرضا چراغعلی - عضو شورای اسلامس شهر گرگان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 مهر 1390
مبناي آمار گيري در اين زمينه غلط است مگر با يك ساعت كار در هفته !!!فرد از جرگه بيكاران خارج مي شود؟
مسلم 19 مهر 1390
ما باید اول تعریف فرد بیکار را بدانیم بعد وارد بحث بیکاری شویم.از نظر خانواده ها نان آور خانواده اگر بدون دغدغه درآمدی داشته باشد و بیمه باشد آنرا شاغل میگویند.اما از نظر دولتمردان نمیدانیم مبنا چیست؟افراد با 6روز کار در هفته در تامین مایحتاج اولیه خانواده شان هم مانده اندحال چگونه با یک ساعت کار در هفته شاغل محسوب میشوند و چگونه از عهده تامین هزینه زندگی بر می آیند من نمیدانم؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.